Přeskočit na hlavní obsah

Jak přežít otázky?

Všechno začíná a končí... otázkou!


Přibližně od tří let jsou na denním pořádku nekonečné rozhovory, kdy nikdy nemáte poslední slovo. Je jedno o čem mluvíte... Vždy, když si myslíte, že je konec (věty, monologu), se ten malý človíček nadechne a už asi po šestnácté se zeptá: "A proč?!"
Jsou dny, kdy se mi chce tlouct hlavou do zdi, protože to opravdu vypadá na nekonečný příběh. A s přibývajícími roky holky pokládají otázky čím dál záludnější... Ale i bez otázek je to někdy náročné. Zvlášť když jsou obě děsně ukecané (no po mně teda ne :)

Leden 2012
Klárka (dva a půl roku): "Potřebuju do vany, pánové!"

Červenec 2012
Klárka (téměř tři roky): "Babičko, proč si dáváš pásek?"
Babi: "Aby mi nespadly kalhoty."
Klárka: "Na cestu?"

Únor 2013
Klárka (tři a půl roku)
Táta: "Klári, není ti zima?"
Klárka: "Ne, jsem teplá jak řepa!"

Když jsem chodila do školy, byla u nás doma první otázka po příchodu domů: "Co bylo ve škole?" Nenáviděla jsem ji. Nejvíc ty dny, když jsem dostala blbou známku.

O dvacet let později se ptám témeř na to samé holek, když jdeme ze školky...
Máma: "Co bylo ve školce?"
Holky: "Nic!"
Máma: "A co dobrého jste měly k obědu?"
Holky: "Já nevím, přečti si jídelní lístek."

Po prázdninách jde Klárka do školy a už teď je mi jasné, že historie se bude opakovat. Že i já budu denně pokládat ty blbé otázky... a vidím i Klárčin protáhlý obličej, když mi na ně bude "muset" denně odpovídat :)


Když jste s někým, koho máte opravdu rád/a dostatečně dlouho, začne se okolí ptát:
"A kdy bude svatba?"
Až jim všem "vysvětlíte", že nemáte na svatbu čas, peníze nebo prostě chuť, že vám vyhovuje "žít na psí knížku", je tu další "fáze":
"A co děti? Plánujete? A kdy?"
A když už jste teda těhotná, jsou tu další otázky...
"V kolikátém jsi týdnu? Kdy máš termín? A víš pohlaví? Jo? A už máte vybrané jméno?" Nejhorší je, že porodem to neskončí! Sotva se z něj "oklepete", jsou tu zvědavci zas!
"A kdy malé/mu pořídíte sourozence?"
A situace se opakuje:
"V kolikátém jsi týdnu? Kdy máš termín? A víš pohlaví? Jo? A už máte vybrané jméno?"
...a po druhém dítěti bych mohla skončit, ale my jsme okolí trochu "převezli" a pořídili si i třetí :) Tady se situace trochu změnila. Už se nikdo na nic neptá! Jako by se nic nedělo! A najednou zjistíte, že vám ty otázky docela chybí.
Po příchodu domů z porodnice se najdou odvážlivci, kteří se zeptají:
"A plánujete i čtvrté?" A zase vysvětlování... Máme malý byt (i když 4+1) a už tak velké auto bychom museli vyměnit za minibus...
A jsme opět na začátku:
"Tak to už teď můžete udělat tu svatbu, ne?"


Život je jeden velký nekonečný příběh a situace, které se dějí, se neustále, více méně, opakují. Takže... otázky se přežít dají (ostatně jako téměř všechno), ale stojí to spoustu energie... a někdy i nervů :)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jsem zpět!

Jeden by neřekl , jak ten čas letí... Vše si uvědomíme až zpětně. Stejně jako já... Za těch téměř pět let, co jsem nenapsala ani písmenko, jsem: - stihla nastoupit do práce (administrativa) - nejmladší syn nastoupil do školky (letos šel již do 3. třídy) - prostřední dcera do 1. třídy (teď je z ní šesťačka) - nejstarší dcera do 3. třídy (ode dneška osmačka) - se stihla vdát (a vůbec ta svatba nevypadala tak, jak jsem si plánovala ) - se stihla rozvést (a vůbec to nebylo jednoduché) - patřila k těm, kteří šili roušky (a byla jsem za rebela a nechtěla je nosit) - zažila tak trochu šikanu na pracovišti - si našla novou (tvůrčí) práci - se začala vracet k šití Tak se pohodlně posaďte, dejte si kávu, protože... Cesta zpátky do minulosti (pomocí prokliků) právě začíná... Šití se věnuju 25 let . Roky ve škole (oděvní průmyslovka a VOŠ textilní), pár let praxe v oděvních firmách a nakonec spousta let šití z domu a na zakázku. Před 14 lety jsem na Fleru začínala pod nickem tmarcela . Svého čas

Po okolí

Jak jsem nakousla minule, začátek léta nebyl úplně dle mých představ. Se zády jsem marodila více jak dva měsíce! Prvních pár týdnů jsem se nezmohla na nic jiného než na polohu vleže a spánek. Když byly děti ve škole, já spala. Zadýchala jsem se už při přechodu po bytě. Po třech týdnech se mi začalo dělat líp, ale pořádně jsem neuseděla. Měla jsem výčitky, že nic nedělám, že mi doma práce stojí... Ale když jsem se do něčeho pustila, zdravotní stav mi to nedovolil. Na začátku července mi bylo nejlíp při chůzi. Zkusila jsem tedy naplánovat alespoň nějaké pěší výlety... Rozhledna Maruška Dvoupatrová dřevěná rozhledna ve valašském stylu byla veřejnosti zpřístupněna v roce 2014. Slouží také jako stanoviště Českého hydrometeorologického ústavu. Z vyhlídkové plošiny ve výšce 12 metrů se před vámi rozprostře panorama Hostýnských a Vizovických vrchů, Javorníků nebo Moravskoslezských Karpat. Jurkovičova rozhledna Jméno rozhledna získala podle slovenského architekta Dušana Sámo Jurkoviče, který v

Náročné prázdniny

Letošní prázdniny mi začaly už na začátku června. Nějak jsem se snažila vyjít všem vstříc, dělat první poslední, nedokázala jsem říct ne, k tomu všemu nahromaděný stres za posledních několik měsíců a pak... Jednu neděli mi nebylo dobře. Jako bych byla po túře a večírku zároveň. Proležela jsem odpoledne s tím, že uvidím, jak mi bude další den a začnu to řešit. V pondělí se mi špatně i vstávalo, sotva jsem se oblékla... akorát jsem dětem přidělávala starosti. Ale byly zlaté a se vším mi pomohly. Jen jsem jim řekla, že pokud to nerozchodím, zůstanu doma. Při chůzi to vypadalo, že je vše v pořádku. I v práci se to dalo, jen jsem pak odpoledne byla děsně unavená. A v noci mi byla zima. V úterý už bylo všechno špatně. Z postele jsem nedokázala vstát. Když se mi to konečně povedlo, vypověděly mi službu nohy. "Je fakt zle," říkala jsem si a volala o pomoc mamce (zdravotní sestře). Chvíli to vypadalo na sanitku, ale nakonec s vypětím všech sil jsme se "nějak" přesunuly do ne